Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia na studiach stacjonarnych I stopnia kierunku Pielęgniarstwo dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii w procesie kształcenia i włączenie metody symulacji medycznej w program studiów, co jest nieodłącznym elementem unowocześniania procesu edukacji. Dzięki temu tworzymy możliwość ćwiczenia procedur w bezpiecznym środowisku, gdzie popełnienie błędu lub wielokrotne powtarzanie danej czynności nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo pacjenta, co zachęca do doskonalenia umiejętności.
Dodatkowym atutem symulacji medycznej jest kształtowanie umiejętności postępowania z pacjentem w bezpośrednim stanie zagrożenia życia – w sytuacji rzeczywistej studenci nie mają możliwości uczenia się przez działanie, ponieważ priorytetem jest bezpieczeństwo chorego i nie dopuszcza się do sytuacji, by przekazywać treści dydaktyczne kosztem narażenia zdrowia lub życia pacjenta. Jednocześnie stopień ekspozycji na wydarzenia związane z opieką nad pacjentami w stanie bezpośredniego zagrożenia życia jest różny w różnych grupach studenckich – nie jest możliwe, by wszyscy biorący udział w zajęciach spotkali tych samych chorych, w tym jednakowym etapie choroby.
W realizację projektu – poza Wydziałem Nauk o Zdrowiu ATH – zaangażowane będzie także Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej, z którym zawarta została umowa o partnerstwie. Celem podjętej współpracy jest kształtowanie kompetencji studentów z zakresu zmieniających się trendów demograficzno-epidemiologicznych, a także przygotowanie studentów zgodnie z potrzebami rynku i pracodawców w regionie.